Juniorgolf

Hørsholm Golf / Klubben / Juniorgolf

Hørsholm Juniorgolf

Velkommen til Hørsholm juniorgolf! Hos os finder du en spændende verden af golf for børn og unge, der ønsker at udforske og fordybe sig i sporten. Med vores fantastiske faciliteter, herunder en sjov par 3 bane og en imponerende 27 hullers lang bane, tilbyder vi en unik oplevelse for juniorspillere i alle aldre. Som junior i Hørsholm Golf får du ubegrænset adgang til vores baner, når du har opnået din banetilladelse. I løbet af sæsonen fra april til september kan du også tilmelde dig vores spændende træningshold. Vores juniormedlemskab strækker sig helt frem til det fyldte 18. år, så hvorfor ikke kigge forbi og se, om et juniormedlemskab hos os kunne være noget for dig?

Vi er stolte af at præsentere vores Ungdomsudvalg hos Hørsholm Golf, som ledes af vores engagerede Juniorkoordinator, Jens Bernhardt. Udvalget består af en bred vifte af dedikerede personer, herunder repræsentanter fra Hørsholm Golfs administration, såsom Melanie Arendorf, Anders Kamp Mortensen samt Marco Sforzini fra klubben og ikke mindst vores trænere, Camilla Brok og Karsten Thuen.

Sammen arbejder vi målrettet på at fremme udviklingen af vores ungeområde i overensstemmelse med Dansk Golf Union’s (DGU) overordnede planer. Vi tager udgangspunkt i DGU’s evalueringsskema og resultater, som blev gennemført tidligere i 2024, for at sikre, at vores initiativer og programmer er i tråd med de bedste praksisser og behovene hos vores unge golfspillere.

Vores Ungdomsudvalg er dedikeret til at skabe et dynamisk og inkluderende miljø for juniorgolfere, hvor de kan udforske deres passion, forfine deres færdigheder og opbygge værdifulde venskaber på tværs af banen. Vi glæder os til at fortsætte vores arbejde med at inspirere og støtte næste generations golfspillere her hos Hørsholm Golf.

Læs mere om vores juniormedlemskab

Junior koordinator

Jens Bernhardt

Jeg har næsten altid arbejdet med unge mennesker, og det har også næsten altid været en fornøjelse. Derfor blev jeg rigtig glad, da Hørsholm Golf spurgte, om jeg ville være med til at udvikle ungdomsafdelingen.

I mange år har jeg ledet Fredensborg Skole og altid forsøgt at ramme den nerve, hvor skole, elever og forældre kan se sig selv i et respektfuldt samarbejde. Nogle af de væsentlige områder har været udvikling af udeskolen i Karlebo, etablering af udskolingslinjer på Vilhelmsro Skole, og oprettelse af 10. Klasse Skolen i Fredensborg.

Herudover har jeg arbejdet med skoleudvikling i Mongoliet, organisationsudvikling i London og været formand for Rungsted Ishockey Klub.

Jeg glæder mig til, at vi i ungdomsudvalget, i samarbejde med spillere og forældre, kan skabe en klubdel, en golfskole, hvor vi alle er med, tager ansvar, og vil føle glæde ved spillet og samværet, – men naturligvis først og fremmest til gavn og glæde for spillerne.

Jeg vil de første måneder være at finde på sidelinjen under træningen.

Juniorkoordinator

Jens Bernhardt
e-mail: junior@hoersholm-golf.dk

Juniortræner 10-18 år